Hi. Do read and follow if you like. Thanks :>

Saturday, July 7, 2012

Ustaz Hafiz ♥

 Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum. Wee nampak tak tajuk tu? Nampak tak nampak tak? Well nama pakwe baru kitaa.. HIHI. Tak laa. Actually tengah hari tadi pergi tuition, and I asked my Mom for some money. At first Mas cakap nak beli buku, tapi lepas tu cakap err nak beli novel. HOHO. Ingatkan nak beli buku Hlovate, tapi lepas round-2 kedai buku Popular tu tak ade pulakkkk. 
Tapi yelah, perancangan Allah tu lebih baik kan? And I found  'Suami aku Ustaz' and 'Cinta Casper' but decide nak baca Suami aku ustaz dulu! Wee best kut dapat kahwin dengan pilihan keluarga, masa umur muda, dengan abang sepupu  sendiri, and ustaz sendiri!*Tetibe teringat Ustaz Abdul Rauf*  HAHA Trollllll. Tapi yelahh memang impian aku kot nak kawen lepas abis SPM tapi cerita ni sebelum Spm lagi dah diijabkabulkan. LOLOLOL

Well Dear Future Spouse, 
 Saya nak awak jadi macam Ustaz Hafiz boleh tak? ♥ Ala kalau klon macam dia pun takpe. HAHA. tak lee kitee gurau. Saya terima awak seadanya. :)

Eh eh tapi best jugak kan dapat suami seorang ustaz ni. Tak habis-habis dengan tazkirah free dia. Kalau kat sekolah nak jemput ustaz kena bayar beratus kot. HOHO as long as ada orang yang still nak nasihatkan kita, ingatkan kita pada Allah dah cukup baik dah. Well, Kite tertarik la dengan ayat dalam novel ni 'Kahwin dengan orang yang kaya Iman ni,insya-Allah selamat hidup kau dunia akhirat. Cuma yang aku risau kan satu saja.. takut elok-elok ustaz ni dapat peluang masuk syurga, aku yang tarik dia masuk neraka. Nauzubillah min zalik!' 
Hmm, ada lagi satu petikan novel tu, lebih kurang macam ni la, 'Even kita still student, tapi doa lah untuk err ape ntahh.. Baitul Mal.. Keluarga Muslimin.. Ubah lah diri kita untuk jadi soleh atau solehah dulu sebelum mencari pasangan yang soleh atau solehah. Err something like that laa Tak ingat-tak ingat! 
Balik rumah lepas tu Mak masuk bilik. And she asked

Mak : Dah beli dah buku?
Aku : Dah *senyum-senyum*
Mak : Habis la lepas ni  tak bergerak lagi dah!
Aku : *gelak sambil dalam hati cakap, Mak, you know me welll!!!!*HAHA

Mas memang jenis kalau dah mengahadap novel, memang kerja, homework semua tak dilayan. Memang memerap dalam bilik 24 jam. Sebelum tidur sampai pukul 1 dua baca. Bangun tidur baca lagi. Troll. 

Thanks read Fella {。^◕‿◕^。} Hit like if u like n drop comment

2 comments:

  1. xtaw nk bhasa adik ke akak..sng cite syiera je la yew..syiera pon dok cri gak novel "suami aku ustaz" nk g beli je, dah hbs stok..huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete